lovesmirre

Alla inlägg under maj 2011

Av Annie Engström - 28 maj 2011 22:37

Har inte blivit så mycket ridning nu på senaste dagarna.. Red ju i onsdags på tävlingen men asså d var ju typ inget lixom, Smirre hade kunnat ta typ 10 varv till. Hennes kondition har blivit så bra nu :)

Sen i torsdags så var jag på karsefor-dansen. Dit alla 9:orna i laholmskommun skulle gå för att typ träna dansa till balen, det var as kul... Jag gillar att dansa :D

I Fredags så var jag på karsefors igen på ''riktiga'' karsefors men d hände inte så mycket, så d var inte så kul. Men på nästa karsefors kommer d att bli kul, för då ska Danny dit och spela!! WOOHO IN THE CLUB, IN THE CLUB! :P HAHA


Idag så var Smirre jätte het i skogen, för hon hade ju inte blivit riden på att tag. Men de gick bra andå :)

När jag skulle gå hem från stallet i eftermiddes hade jag lagt ut hö till hästarna och dom hade fått mat och allt. Så cyklade jag till hagen då för att titta till dom precis innan jag skulle cykla hem då. Så stod dom och åt, men så travade Smaragd till mig och jag gav henne lite gräs. 

Sen cyklade jag, så kollade jag bak på Smaragd tills jag inte kunde se henne längre och hon kolla tbx. Då började hon gnägga!!! 

Jag blev ju bara tvungen att cykla tbx då, hon har aldrig gnäggat efter mig förut!! :O Hon hade ju trots allt redan fått hö med ?!?! :O

awwe hon gillar mig


   

<33


  

Av Annie Engström - 25 maj 2011 22:45

Nu har vi vatt på ''tävling'', hon gick in i transporten på direkten när vi skulle åka dit, sen när vi skulle åka hem så gick d inte lika bra.. men ändå stoolt :P

Vi hoppade 30cm två ggr för när vi lastade av henne var hon jätte nervig så jag vågade inte hoppa 50cm som jag tänkt från borjan... Men jaja ;)

Nästa gång ska jag hoppa 50cm, för 30cm kändes LITE löjligt ;)

Sen på framhoppningen började hon bocka med, haha :P



   Här finns även video när jag ''tävlade'' :)


 

Av Annie Engström - 22 maj 2011 20:15

-Vadå regnar d ute elr ??

HAHA, shit jag trodde fan att jorden skulle gå under när d började spö regna och åska som fan! Som tur var började d renga precis när jag kom innanför dörren med Smirre efter d vi tränat hoppning i padocen :D

Hon var jätte duktigt idag i alla fall, hon har blivit så stabil nu, man känner d verkligen för typ 2månader sen skulle hon inte klara av att göra en volt i gallop !?!?


Men d blev ingen träning i transporten idag.. För d började spö regna och åska! Så vi sket i d. Sen var hästarna tvungna att stå inne för att jag inte ville släppa ut dom i spöregna och åska... 


Filmer idag: På eftermiddagen innan jag åkte ner till stallet kollade jag på en skit bra film som hette ''Percy Jackson och den tula åskvidden'' Jag började egentligen kolla på den för att huvudpersonen var snygg... Men den var faktiskt jätte bra. Jag älskar filmer där hjälten i filmen har krafter som man inte kan träna sig till :D

Sen nu precis kollade jag på ''Frozen'' AS äcklig film, rekomenderar inte den för känsliga tittare!! FYFAN, jag började böla!!


 

Av Annie Engström - 22 maj 2011 10:48

Igår tränade jag på att gå in i transporten på Yvlas sätt men sen fungerade inte d, så jag Smirre stannade på rampen och jag fortsatte att gå in, så stod vi så ett tag... Hon blev uttråkade och gick med en efter att tag, så d var inte så svårt att få in henne där ;)

Problemet är nu när vi ska stänga vi ska försöka de ikväll, för vi måste vara två stycken som stänger och en inne i transporten med Smirre... För jag tror att hon kommer att sparka men jag vet inte säkert... Känner d bara på mig bara.

Hon lyckades vända sig en gång när vi skulle gå ut, hon fick typ panik... Men asså vår transport är så pass stor så man kan vända sig i den hur lätt som helst ;)

Igår var jag på stranden och badade med Leva, vi solade och spelade fotboll med så klart :) D började faktiskt bli varmt i havet nu...

Efter vi solat så hade vi typ sand krig och nu har jag sand i örat, så jag inte får bort... 

<333


 

Av Annie Engström - 19 maj 2011 20:48

Jag är en stoolt ägare över Smirre! Jag älskar henne, vi bara conectar på banan nu asså. 

Till och med ANNA Blev impad när vi bara flög fram, d är som att rida på ett moln haha <33 

Nu på björbäck så började d med clear rounder varje onsdags kväll... Så vi ska börja gå på dom och självklart ska Anna med mig :D Hon vet alltid bäst <33


Ett problem bara, vet inte om Smirre vågar åka i transporten, så d ska vi örja träna på :D Vi gör så stora framsteg hela tiden <33


Pyramidens Smaragd in my <3


   

Av Annie Engström - 18 maj 2011 21:00

Asså att säga världens bästa häst är lite svårt... För alla har ju olika hästar som världens bästa häst. Så för mig är Pyramidens Smaragd världens bästa häst. Trodde aldrig någon häst skulle bli mer älskad än Elvira för mig. Ändå så sitter jag här och skrivar att Smirre är bättre <33 oww, jag känner mig så taskig för Elly har lixom alltid funnits där när d är nått. Men om d är nått nu skulle jag utan tvekan springa in i smirres box ist... :( 


Iaf så red jag Smirre på en åker idag, med jätte högt gräs och hon åt inte änns av d.. D är precis som om hon lyssnar och förstår vad Anna alltid säger, haha. Anna säger alltid ''När du rider, så är d du som bestämmer vart hon ska gå och göra och vart hon ska titta!'' :D

Iaf så älskar jag när man märker skillnad från början av ridningen och slutat av ridning.. D gjorde man verkligen idag!! 

Jag gjorde två gallopper över hela åkern en fram i vänster och en bak i höger, och då i slutet så stog hon nästan på stället så mycket man kunde minska <33

Så stoooooolt över henne :D <33


   Mamma tog kort på oss när vi red förbi vårt hus <33


 

<33


 

Av Annie Engström - 18 maj 2011 12:30

Jag och Leva har vatt ute och tagit bilder idag, mest på mig och Smirre :P Men lägger inte upp dom här...

Så för er som vill se dom gå in på min facebook @Annie von engstrom


 

Presentation


Annie Von Engstrom

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards