lovesmirre

Alla inlägg under april 2011

Av Annie Engström - 19 april 2011 21:57

OMS, d har varit en såå jobbig dag idag. Jag och Leva skulle ju städa idagt, och då skulle vi städa padocen. Och först var d jätte jobbigt att ta bort en massa typ löv och dödt gräs... Sen skulle vi täcka igen alla hål, då vi skulle hämta ''sand'' i en skottkära. Och en skottkära full med ''sand'' vägde cirkus 70kg, och jag och Leva tog 18st skottkäror fulla. Snacka om jobbigt!! ;)

Dagens drama: Jag blev stucken av en geting!!! 

  

BRUUN!!! :p

OCH D FUNKAR :D SER NI DEN DÄR LILLA RANDEN?!?!


 

Av Annie Engström - 17 april 2011 23:13

Jag har vatt i stallet typ hela dagen idag, förutom då jag var hemma och tvättade bilen och städade toa och väntade på Leva... Haha, d va meningen att jag och Leva skulle rida. Men ist så åt vi mat och sedan åkte ner till stallet för att skälla ut några ungar som sprang runt och lekte där.. Asså d brukar vara där och pilla med mina grejor och d är fan inte ok! Men så idag så gav dom får-mat till hästanar, då blev jag förrrrrbannad!!! :O Så nu kommer dom nog inte tbx ;) 

SEn åkte Leva hem, och jag red ett pass med Smirre i padoken. D gick la.. sådär antar jag, som vanligt SÖG hon i vänster och underbar i höger varv... Så jag får as ont i mitt väntra knä när jga rider för jag typ bara rider i väntervarv :(

Har glömt att berätta att Elly är halt, d började i Onsdags och Anna sa att vi skulle avakta, men de blir inte bättre :'(  

<333


 


Av Annie Engström - 17 april 2011 17:42

Smaragd verkar ha lärt sig något från fredagens utskällning!! :P Hon vågar inte ta ner d som hänger utanför sin box länge, undra va d beror på ;) MOAHAHAH!

   hahaha, älskar denna bilden <33

Av Annie Engström - 17 april 2011 00:56

D börjar verkligen bli vår nu, så jag har städat nästan hela stallet idag, ut me julpynt och in med påskpynt. Har lite kvar som jag och Leva antagligen ska fixa på måndag, om jag inte tar d själv imon ;) 

Jag och Leva städade från 1 till kl 3 typ, sen åkte Leva hem. Men jag fortsatte till kl 7 då jag åkte hem och åt pizza!! Sen åkte jag ner igen och putsade sadlar och träns ;) 


D var till och med humlor i stallet!! fascinerande!!!! Plus att Bliss och Smaragd som är som små busfrön när d blir fint väder, rusade ut ur hagen för att äta gräs, hihi.. :P Finns inte så mycket gräs i hagen precis..

   Till och med maskrosor!!!!!!!!!! :O

     Fixade lite påskris, om d nu heter så... :P

Var i stallet så länge så Smaragd hann att läga sig till ro, ca halv 12

 ;)



 

Av Annie Engström - 11 april 2011 21:57

  Jag är med och tävlar på http://teamsl.blogg.se/2011/april/bildtavling-1.html#comment  Va med du också :P

Av Annie Engström - 10 april 2011 12:35

Idag är d extremt fint väder ute så jag och Leva ska ut och raca med hästarna, så denna dagen kommer nog att blir väldigt spännande ;) 

Jag och Smaragd :) Igår


   

Av Annie Engström - 6 april 2011 20:56

Jag har läst ut boken nu, känns så tomt och konstigt att jag inte kan smita in i boken. In i en annan värld bara en stund, för i den världen är den där suuper duper killen man önskade fans i verkligheten :( Aja, Leva ska läsa den boken nu. Så jag får la bara forsätta att kolla på OC istället... Och plugga!!

De gick i alla fall grymt bra på träningen med Smaragd idag, d är nästan så man blir religös!! Hon bara slög öger alla bommar och hinder. Och gjorde bara fel gallop typ två ggr! 

Sen var jag bara tvungen att låna Elly lite från Leva för att hoppa ett lite högre hinder. Så jag hoppade 95cm me henne istället för 90 som dagen innan :P Jag kan typ inte öja mer än så nu, i så fall får jag väl typ bygga me stenar på andra sidan med :) Haha


     

Av Annie Engström - 5 april 2011 22:06

Inget stort drama idag, men jag har blivit totalt beroende av denna boken!! Jag var en nörd och satt och läste i bussen hem idag, då är man ju helt inne i boken, så när jag kom hem fortsatte jag att läsa. Så då blev d att jag läste i 3timmar i sträck!! :O Hehe, råkade glöma hästarna lite ;) Men d är ljust så länge så att d är lungt...

 

Ovido - Quiz & Flashcards